Wednesday, July 23, 2008

john doe or jane doe

tadi ada baca blog sue pasal dia difitnah...

knp la ada org sanggup fitnah org lain demi kepentingan diri sendiri? adakah org tu tak puas hati dengan sue? tp atas dasar apa dia tak puas hati? andai tak dapat terima cara or sikap seseorang.. tak payah la amik tau pasal org itu lagi.. WHO CARES!!!! tak perlu la anda memfitnah dia untuk memuaskan hati diri anda...

seperti diri aku..andai aku tak puas hati + sakit jiwa.. aku tak pernah bising2 malah aku lebih berdiam diri walaupun pernah dimarahi + dituduh + dimanipulasikan... bagi aku mgkin itu cara org itu..so aku terima..buat apa aku nak simbah minyak pada api yang membara... jika ia melampau batas mgkin aku akan bertindak... aku bersyukur kerana aku dikurniakan dengan kesabaran yang tinggi..

kehidupan kita bukan untuk hari ni.. tp masih ada hari esok lusa tulat dan selebihnya.. tak perlula kita pentingkan diri sendiri, tak perlu menunding jari, jika ada kesilapan terus akui ia salah diri sendiri, DAN AKU MINTA MAAF PADA SESAPER JIKA AKU ADA BUAT SALAH DAN SILAP.. setiap kita ada kesilapan.. meminta maaf adalah perkara terbaik yang harus dilakukan tanpa melibatkan mana2 pihak ketiga..

pada sesiapa yang pernah buat silap dan mengakui kesilapannya, aku doakan agar satu perubahan akan berlaku dan seperti termaktub, MEMAAFKAN SESEORANG dengan ikhlas adalah perkara paling mulia...

pada john doe or jane doe yang memfitnah sue, sudah2 la tu.. kita ni hidup dalam serumpun, jgn lah menunding jari pada org lain demi kepuasan diri.. mgkin kita puas hari ni tp belum tentu kita akan puas selamanya.. so LU PIKIR LA SENDIRI BEB!!!!

13 comments:

sue cipot said...

Tq ros ko buat aku tharu siot.. adehh bgenang air mata aku ni ha..

aku rasa kan org tu jeles kot sbp aku ada bf banyak, ada akak bnyak, ada kawan byk, semua aku ada byk... jeles ar tue.. bluekkkkkkkkk

xper ada lori ada bus,
esok aku beli bus aku xmo kasi dia tumpang bluekkkkkkkkkkk

Zu said...

TP KAN ROS....ini pendapat aku saja lah....kadang2 bila kita berdiam diri n memamaafkan saja pasti dia akan buat lagi.Kes c Sue ni ...sib baik kita kenal dia kn n tau dia ni bkn jenis mcm tu...kalau tak kenal sure kita akan menyumpah seranah c sue cuz telah buat dajal dkt blog org...betul tak???ini just pendapat la...kadang2 org yg suka memfitnah ni patut kena gak biar tak berani buat lagi

aku la ros said...

sue = kuang kuang kuang

zu = hehehehe.. nak tuntut ilmu ngan sue..

floweristachantress said...

sayang korang suma adik2 ku... meh hug meh.. :)

org yg memfitnah tu jeles lah tu.. kg kita best giler!!

FerioBiru said...

lawan tetap lawan... tapi dengan bukti

Mem Aluya said...

Kenapa semua orang nak mintak mahap ni? Puasa belum lagi.

Mademoiselle Cynicleopetra said...

Ros kalau mempunyai kesabaran yang tinggi Ros tidak akan membuat entry ini...itu my komen yang ikhlas lagi berani...

Ros akan terus membisu....

KitKet said...

hahaa.. apalah akak tiri ni.. eh kita puasa dah ganti ker belum aa? aish

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Jom berdebat! "Fitnah hari ini, esok jadi kera di akhirat"...

aku la ros said...

kak gee = nak hug.. heheh

man = memori jadi bukti.. hehehe

sis lela = tgah puasa la ni.. sok raya kat jb mau mkn ketam

sis mok = entry ni berkisar ulasan dan penjelasan agar seimbang ngan keadaan semasa ahaks..hehehhe

mamaket = jom esok p raya kat jb.. hehehe

nabil = hehehehehe

Warnawanie said...

kite nak roti john....ros banjer??? :D

HambaMaya said...

orang fitnah kita pasal dia tak best, and pasal kita best.. hehehe.. betul tak? mesti la betul!!!

Dory said...

jahatnye orang itu.. ape cite ni?? mentak maaf menyampukk. heh