Monday, April 29, 2013

kata-kata

salam all

sekarang ni masing-masing sibuk cerita pasal mengundi..eh aku pun nak gak la citer pasal mengundi.. hahaha.. tapi aku bukan pandai sangat nak bercerita pasal politik ni pun.. tapi apa yang aku tahu aku akan mengundi

ramai tanya aku aku pilih mana.. sebelum ni kita terang-terang mak dan ayang kita cakap undi itu rahsia.. tapi sekarang ni aku lihat macam tak tak berapa nak rahsia pun.. masing-masing berani mengeluarkan ideologi dan terang-terang menyokong hingga lupa slogan "undi itu rahsia".. mungkin slogan itu tidak boleh digunapakai lagi kot untuk zaman sekarang.. tapi apapun masing-masing bebas untuk memilih siapa yang mereka rasakan berhak untuk mentadbir.. 

tapi yang bestnya skrg ni.. macam-macam bentuk arca diorang buat dengan menggunakan bendera parti masing-masing.. ada aku lihat kereta kebal la, kapal selam la, belon yang sangat besar la, bentuk wau la.. macam-macam lagi la.. sangat meriah.. tapi tak kisahla janji kita sama-sama bersatu walaupun berlainan ideologi..

tapi selantang mana kita sokong sebuah parti itu kita kena ingat .. kita kena bersatu ...

ok la.. samapi disini jer..

salam... 



No comments: