Thursday, April 25, 2013

antara mahu atau tidak


salam

kali ni aku nak cerita tentang antara mahu atau tidak

disini aku ingin kupaskan perangai setengah orang yang dia nak tapi dia malas...

kat Malaysia ni peluang terbuka luas sangat tak kira la peluang bekerja ke, berniaga ke dan macam2 lagi la.. byk cabang yang boleh kita perolehi tapi itu la..kalau ada sifat malas dan tak nak berusaha mmg tak kemana la orang tu.

contohnya la kan... ada peluang untuk memperbaiki ekonomi sendiri dan keluarga pastila la aku akan cerita pasal berniaga.. dah bagi peluang dah bagi jalan dah bagi kepercayaan..tapi masih mengharapkan orang tolong lagi ahhhh itu sudah melampau sangat malasnya.. dah bagi jalan yang sangat terbuka luas..itu pun masih malas lagi ke??? aahhh manusia itu mmg sangat malas!!!

baca ni sedikit  nasihat.. nak berubah dan menjadi yang berjaya dikalangan yang berjaya byk rintangannya.. paling utama individu itu kena korbankan masa..ye masa mmg kena korbankan.. selain masa, tenaga juga kena korbankan dan hati juga mesti bersih tapi tegas.. apapun niat untuk berubah jadi terbaik itu penting.. tapi....

seperti tajuk aku antara mahu atau tidak.. terpulangla pada seorang individu itu untuk mengubah  cara hidup dia.. peluang mmg dah ada.. tapi kena rajin skit je.. tak ada kat dunia ni org senang sambil giyang kaki..kecuali si kaki penipu je la..mmg senang goyang kaki..

okbai

salam

No comments: